Werken bij Stichting Ela

Vacatures:

Orthopedagoog (m/v) 24 uur per week, standplaats Kampen

Functieomschrijving

Ben jij een enthousiaste orthopedagoog met passie voor de complexe doelgroep binnen de verstandelijk gehandicaptenzorg of psychiatrie, met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en taakvolwassenheid en sta je je mannetje in contact met zowel cliënten als collega’s? Dan komen we graag met jou in contact! Wij zoeken een persoonlijkheid die bij ons past, die 200% achter onze visie staat en zijn/haar mannetje staat in contact met zowel cliënten als collega’s.

Als orthopedagoog binnen Stichting Ela houdt je je voornamelijk bezig met diagnostiek en beeldvorming, ondersteuning en behandeling van een zeer complexe cliënten en hun (werk/woon) systeem. Daarnaast heb je een belangrijke taak in de ondersteuning van medewerkers en begeleiding en advisering van de ouders/ familie van de cliënten. Je bent inhoudelijk eindverantwoordelijk voor het opstellen van de persoonlijke zorgplannen.

Je zal werkzaam zijn in Kampen voor minimaal 24 uur per week, onder supervisie van onze ervaren Hoofdbehandelaar (gz-psycholoog). Er is mogelijk ruimte voor uitbreiding van deze uren in de toekomst. Wij zijn lerende organisaties, dit betekent dat iedereen van elkaar kan en mag leren. Wij vragen niet bij voorbaat een flinke dosis ervaring met deze doelgroep. Wij zijn van mening dat frisse inzichten en werken vanuit je passie, wellicht meer kan bieden dan ervaring.

Wij bieden

Je treedt in dienst als werknemer van Stichting Ela. Je hebt een uitzicht op een vaste aanstelling na 1 jaarcontract.
– Salariëring volgens CAO VGN (FWG 60 of 65, afhankelijk van ervaring).
– 24 uur per week, met mogelijkheid tot uitbreiding in de toekomst.
– Reiskosten conform CAO VGN
– Eindejaarsuitkering en vakantiegeld conform CAO VGN

Dit breng je mee:

Je hebt een afgeronde academische opleiding orthopedagogiek.
– Je hebt ervaring als orthopedagoog in de zorgsector.
– Je hebt aantoonbare interesse en passie voor de complexe doelgroep binnen de verstandelijk gehandicaptenzorg of psychiatrie.
– Je bent in het bezit van een VOG, en je bent in staat om een nieuwe te overhandigen voordat het contract start.
– Je kunt zelfstandig werken met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en taakvolwassenheid.
– Je hebt een goed gevoel voor mensgerichte zorg.
– Je bent op zoek naar een baan voor lange termijn. Wij zoeken naar een toewijding van minimaal 5 jaar.

Wij zijn Stichting Ela

Bij Stichting Ela wonen en werken 14 cliënten op het erf de Kattewaard, in een intramurale context. Middelen en maatregelen worden minimaal ingezet. Wij willen deze cliënten een normaal leven bieden. Werk, vrije tijdbesteding, wonen, alles bij elkaar onder begeleiding van 1 team. Vaste gezichten die er onvoorwaardelijk zijn voor de cliënt. Onze basisvisie ligt in de Triple C. Echter kijken wij individueel naar onze cliënten, wat zij nodig hebben. Wij houden ons niet strikt vast aan een methodiek.

Wij innoveren de zorg voor deze doelgroep, werken vanuit onze passie voor de cliënt. Onze cliënten zijn zeer moeilijk plaatsbare cliënten uit de regio. Dit vraagt een hoge mate van creativiteit en toewijding aan onze droom! www.stichtingela.nl

Procedure

Past deze vacature bij jou? Laat het ons weten! Mail je brief met cv naar s.degreef@stichtingela.nl.  De sluitingstermijn is niet vastgesteld. Wil je meer weten over de functie of over de teams waarin je terecht komt? Bel dan met Bas de Greef (Stichting Ela), telefoonnummer 06-30376224 of Silvia Bijker (Hoofd Behandeling), telefoonnummer 06-25188346

Twee begeleiders (m/v) 24 – 36 uur per week, regio Zwolle

Stichting Ela is op 1 januari 2015 gestart. Wij bieden professionele zorg aan 14 cliënten met een ZZP VG7 indicatie (met eventueel meerzorg). We zijn gevestigd in de gemeente Kampen en wij innoveren de zorg voor deze doelgroep.

De cliënten wonen en werken op het erf van de Kattewaard. Middelen en maatregelen worden minimaal ingezet. Wij willen deze cliënten een normaal leven aanbieden. Werk, vrijetijdsbesteding, wonen, alles bij elkaar onder begeleiding van 1 team. Vaste gezichten die er onvoorwaardelijk zijn voor de cliënt. Onze basisvisie ligt in de Triple C. Maar we kijken vooral naar onze cliënten als individu, naar wat zij nodig hebben. Wij houden ons niet strikt vast aan een methodiek.

Wat zoeken wij

Wij zoeken de unieke begeleiders uit de zorg, degenen die werken vanuit hun passie voor de cliënt. Onze cliënten zijn zeer moeilijk plaatsbare cliënten uit de regio. Dit vraagt een hoge mate van creativiteit en toewijding. Vrijwel alle cliënten hebben veel teleurstellingen achter de rug. Met geduld, vastberadenheid en rust willen wij bewijzen dat het ook anders kan.

Je bent verantwoordelijk voor de begeleiding van de cliënten. Het niveau is divers, maar er is er altijd sprake van een verstandelijke beperking in combinatie met ernstige gedragsproblemen en psychiatrische ziektebeelden. Je kan je passie voor de zorg, combineren met een hoge mate van betrokkenheid naar ouders en je uiterst professionele houding.

Naast deze begeleidende taken, kan het je taak zijn om als persoonlijk begeleider te fungeren. Je bent aanspreekpunt voor de cliënt, diens ouders en coördineert de zorg rondom deze cliënten.

Er wordt gewerkt op en buiten het erf van 9:00 – 14:30 uur. Dit houdt in dat de vroege dienst dagbesteding aanbiedt onder leiding van de werkmeester. Affiniteit met tuinieren, houtbewerking en dierenverzorging is een pre. Daarnaast bieden wij 24 -uurs zorg bij het wonen. We werken met vroege diensten, late diensten en slaapdiensten.

Wat vragen wij

Je hebt sterke persoonlijke eigenschappen, je kunt bijvoorbeeld goed verbinding maken, je hebt een open leerhouding, je bent betrouwbaar en geduldig. Je hebt een goed gevoel voor mensgerichte zorg, zelfs in stressvolle situaties. Je kunt zelfstandig werken met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en taakvolwassenheid.

Je hebt minimaal een afgeronde mbo- of hbo-opleiding in de zorg (SPW-niveau 4 of SPH-niveau 5) en je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de begeleiding van verstandelijk gehandicapte cliënten met ernstige gedragsproblematiek en/of psychiatrische stoornissen. Werkervaring vanuit de VG, Psychiatrie en (LVB)Jeugdzorg is voor ons relevant. Je bent in het bezit van een VOG, en je bent in staat om een nieuwe te overhandigen voor het contract start.

Je bent beschikbaar voor vroege, late en slaapdiensten. We werken op basis van een dienstenstructuur op basis van 24-uurs begeleiding inclusief weekenden en feestdagen. Je bent op zoek naar een baan voor lange termijn. Wij zoeken naar een toewijding van 5 tot 10 jaar.

Wij bieden

Wij bieden jou een fijne werkomgeving waar ieders persoonlijke stijl ontwikkeld mag worden. Plezier, erkenning en waardering staan centraal. De organisatie besteedt veel tijd en geld aan coaching, intervisie, scholing en/of training, teamdagen en teamuitjes.

Je treedt in dienst als werknemer van de stichting. Je hebt uitzicht op een vaste aanstelling na 2 jaarcontracten. Ongeacht de ontwikkelingen in de zorgsector, dat is namelijk onvoorwaardelijkheid.

– Salariëring volgens CAO VGN (FWG 40).
– 24 – 36 uur per week min – max contract
– Onregelmatigheidstoeslag conform CAO VGN
– Reiskosten conform CAO VGN met daarbij een toeslag voor medewerkers die verder rijden dan de maximale 60 km per dienst
– Eindejaarsuitkering en vakantiegeld conform CAO VGN

Ben je geïnteresseerd? Maak dit kenbaar door jezelf voor te stellen op je eigen manier, met een recente cv en stuur het in via de mail naar s.degreef@stichtingela.nl

De sluitingstermijn om schriftelijk te reageren is niet vastgesteld.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.